Retro-Magic Форум любителей ретро автомобилей

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Автор Тема: вот что за кузов?  (Прочитано 8607 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #70 : 08.12. 10, 17:12:34 »

American LaFrance, конечно. Я же дал ссылки на ваш сайт и на сайт самой компании.
Я эту тему поднял потому, что у самого были заблуждения на счет легковых ALF.
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига

W.Grabar

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 3233
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #71 : 08.12. 10, 17:47:39 »

There is evidence that the company made conventional cars,not many, mainly based on the Simplex chassis, hence the Simplex La France tag. However these were powered by the smaller 4 cylinder engine - only 9 litres swept volume!

La France using the Simplex chassis as a pattern produced their own lengthened frames for firetender application, described by Paul Engelmann as "simply a pump on wheels, that gets to its destination as quickly as possible and sqirts water".


* * *

The Smith and Mabley Manufacturing Co. of New York City was founded by Carleton Raymond Mabley (1878-1963) and his brother-in-law Albert Proctor Smith to import European cars for sale in America. They built their first car in 1904, which was called the S&M Simplex, largely from imported Mercedes parts. The company went bankrupt in 1906 and in 1907 the firm's assets were absorbed into the Simplex Automobile Co. Herman Broesel, passionate about racing, purchased the company and redesigned the "Simplex" so it could reach speeds of 90 mph (140 km/h). The firm became Crane-Simplex after purchase of the Crane Motor Car Company of Bayonne, New Jersey, which had been founded by Henry Middleton Crane, in 1915. The Crane-Simplex Company was purchased in 1920 by the Mercer Automobile Company but by 1922 ownership had passed to Henry Crane, who then failed to realise an ambition to revive the marque." Jay Leno has a fine example of a Crane-Simplex tourer which is well known in the US.

As far as I am aware, the only vehicles built by La France in the Edwardian era were fire vehicles, indeed the company is still around today making these. The engines used by La France were based on the Simplex development of the original Mercedes Simplex of 1903/4 from whom Simplex took their name. These are pair cast T head sidevalve fours or sixes of approx 9 and 13 1/2 litres, 6" stroke and 5 1/2" bore and with gravity fed mains lubrication and splash fed big ends. The well known SCAT Targa Florio I ran in VSCC Edwardian events used a 1910 Simplex engine from a car, although the availability of La France spares from Ken Senior of Windsor (referred to above as being in Addlestone) meant that keeping the SCAT running was measureably easier than for some Edwardians for which there are few or no spares available...
Записан

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #72 : 08.12. 10, 21:17:52 »

 н-  \-\..
Mercer мне тоже очень нравится  :)
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига

ТизАвтор темы

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2667
  • Пин - гениальный механик, строящий непонятно что
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #73 : 08.12. 10, 22:23:30 »

А шо такое Кран-Симплекс?
Записан

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #74 : 08.12. 10, 23:57:25 »

А шо такое Кран-Симплекс?
Simplex купил Crane Motor Car Company и стал Crane-Simplex. А в 20м году перешел к Mercer.
Я, правда, думал, что Simplex использовал шасси от ALF, оказывается - наоборот.
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига

ТизАвтор темы

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2667
  • Пин - гениальный механик, строящий непонятно что
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #75 : 09.12. 10, 00:03:02 »

И все они при этом не подлинно легковые...
Записан

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #76 : 09.12. 10, 00:07:23 »

И все они при этом не подлинно легковые...
По ALF у меня уже сомнений нет. А вот Mercer - вполне даже легковой, грузы возить на нем вряд ли получиться.
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига

ТизАвтор темы

  • Глобальный модератор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2667
  • Пин - гениальный механик, строящий непонятно что
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #77 : 09.12. 10, 09:06:01 »

Согласен, это легковая фирма. Ты все-таки идею не оставил?
Записан

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #78 : 09.12. 10, 10:46:32 »

Пепел Клааса стучит в моем сердце (с)  :)
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига

Img26

  • Администратор
  • Ветеран
  • *****
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 5043
    • Просмотр профиля
Re: вот что за кузов?
« Ответ #79 : 10.12. 10, 22:24:37 »

Так и не понял, кто победил - Mercer или Stutz (видео).
       

Азартные ребята :)
Записан
«Число разумных гипотез, объясняющих любое данное явление, бесконечно». Постулат Персига
 

Страница сгенерирована за 0.146 секунд. Запросов: 23.